Opin vísindi

Fletta eftir efnisorði "Menntarannsóknir"

Fletta eftir efnisorði "Menntarannsóknir"

Röðun: Raða: Niðurstöður:

  • Morote, Roxanna; Las Hayas, Carlota; Izco-Basurko, Irantzu; Anyan, Frederik; Fullaondo, Ane; Donisi, Valeria; Zwiefka, Antoni; Guðmundsdóttir, Dóra Guðrún; Ledertoug, Mette Marie; Olafsdottir, Anna S; Gabrielli, Silvia; Carbone, Sara; Mazur, Iwona; Królicka-Deręgowska, Anna; Knoop, Hans Henrik; Tange, Nina; Kaldalons, Ingibjorg; Jónsdóttir, Bryndís Jóna; González Pinto, Ana; Hjemdal, Odin (SAGE Publications, 2020-09-03)
    The co-creation of educational services that promote youth resilience and mental health is still scarce. UPRIGHT (Universal Preventive Resilience Intervention Globally implemented in schools to improve and promote mental Health for Teenagers) is a ...
  • Jóhannsdóttir, Þuríður (Informa UK Limited, 2017-06-08)
    This study of the creation of a new upper secondary school in Iceland focuses on the way in which networking and collaboration across school boundaries contributed to a new form for school practice. The aim is to understand the value of school–community ...
  • Sigurðardóttir, Anna Kristín; Morris, Andrew; Skoglund, Per; Tudjman, Tomislav (The Policy Press, 2017-02-24)
    The purpose of this paper is to throw light on sustained research–practice collaborations (called ‘schemes’ here) aimed at improving educational outcomes. The empirical work combines a survey of thirteen school–university knowledge-exchange schemes in ...
  • Pihl, Joron; Holm, Gunilla; Riitaoja, Anna-Leena; Kjaran, Jón; Carlson, Marie (Informa UK Limited, 2018-01-23)
    The purpose of this article is analysis of discursive marginalisation through education in Nordic welfare states. What knowledge do Nordic research discourses produce about marginalisation through education in Nordic welfare states? What are the ...
  • Sigurðardóttir, Anna Kristín (Menntavísindastofnun, Menntavísindasvið, Háskóli Íslands, 2019-11-25)
    Niðurstöður PISA 2018 verða gerðar opinberar í byrjun desember 2019. Af því tilefni má búast við víðtækri umræðu í samfélaginu um menntamál og um gæði íslenska menntakerfisins. Þessari grein er ætlað að vera innlegg í þá umræðu og þá einkum um æskileg ...
  • Óskarsdóttir, Gerður G. (Háskólaútgáfan, 2012)
    Tengsl skólastiga, sveigjanleiki á skilum þeirra og samfella í námi hefur talsvert verið til umræðu hér á landi en mjög hefur skort á upplýsingar um efnið. Úr því er bætt með þessari bók. Í Skilum skólastiga dregur höfundur upp ítarlega mynd af starfi ...
  • Óskarsdóttir, Gerður G. (Háskólaútgáfan, 2014)
    Efnisyfirlit: Þakkir -- 1. Inngangur -- 2. Framkvæmd rannsóknar -- 3. Viðhorf nemenda, foreldra og starfsmanna skóla -- 4. Skólabyggingar og námsumhverfi -- 5. Stjórnun og skipulag -- 6. Kennsluhættir -- 7. Nám, þátttaka og samskipti nemenda -- 8. ...