Opin vísindi

Browsing by Subject "Háskólanám"

Browsing by Subject "Háskólanám"

Sort by: Order: Results:

  • Holt, RE; Woods, PJ; Ferreira, ASA; Bardarson, Hlynur; Bonanomi, S; Boonstra, WJ; Butler, Will E.; Diekert, FK; Fouzai, N; Holma, M; Kokkalis, A; Kvile, KØ; Macdonald, Jed; Malanski, E; Nieminen, E; Ottosen, KM; Pedersen, MW; Richter, A; Rogers, L; Romagnoni, G; Snickars, M; Törnroos, A; Weigel, B; Whittington, JD; Yletyinen, J (Inter-Research Science Center, 2017-12-27)
    As the world’s social-environmental problems increasingly extend across boundaries, both disciplinary and political, there is a growing need for interdisciplinarity, not only in research per se, but also in doctoral education. We present the common ...
  • Benediktsson, Artem Ingmar; Ragnarsdottir, Hanna (The Educational Research Institute, 2020-06-23)
    The aim of this paper is to present and analyze how university students experience teaching methods of Icelandic as a second language and communication with teachers during the learning process. The theoretical framework includes multicultural education ...
  • Valsdóttir, Kristín (Univeristy of Iceland, School of Education, 2019-01)
    This research is about the learning journeys of artists at the Icelandic University of the Arts studying to become arts educators. This entails looking at their background and former experience and how that affects and shapes the educational practices ...
  • Ólafsdóttir, Anna; Gunnþórsdóttir, Hermína (The Educational Research Institute, 2019)
    Greinin fjallar um niðurstöður tilviksrannsóknar þar sem leitast var við að greina hvaða þættir styðja og hverjir hamla námsframvindu nemenda í meistaranámi við Háskólann á Akureyri. Tekin voru viðtöl við þrettán útskrifaða meistaranemendur af öllum ...
  • Snook, Abigail Grover; Schram, Asta Bryndis; Sveinsson, Thorarinn; Jones, Brett D. (Springer Science and Business Media LLC, 2019-09-11)
    Background: About 70% of teachers who instruct healthcare students are considered sessional (adjunct/temporary part-time) faculty and receive limited instruction in pedagogy. Sessional faculty may feel isolated and struggle with their teacher identity, ...
  • Bjarnason, Thoroddur; Edvardsson, Ingi Runar; Arnarson, Ingólfur; Skúlason, Skúli; Baldursdóttir, Kolbrún Ósk (Háskóli Íslands, 2016-12-16)
    Mikill munur er á menntunarstigi þjóðarinnar eftir landshlutum. Árið 2011 höfðu þannig 38% íbúa höfuðborgarsvæðisins á aldrinum 25–64 ára lokið háskólaprófi en 21–23% í flestum öðrum landshlutum. Þessi munur skýrist að hluta af takmörkuðu framboði ...
  • Halldórsdóttir Gudjonsson, Brynja Elísabeth; Gollifer, Susan Elizabeth (Menntavísindastofnun Háskóla Íslands, 2018-12-19)
    The International Studies in Education Programme (ISEP) at the University of Iceland is in its tenth year. Since its inception in 2008 it has aimed to provide educational opportunities for a diverse student population in the Icelandic higher educational ...
  • Benediktsson, Artem Ingmar (University of Iceland, School of Education, Faculty of Education and Diversity, 2020-05)
    Tilgangur þessa doktorsverkefnis í formi vísindagreina er að skoða reynslu innflytjenda af kennsluaðferðum og námsumhverfi í þrem íslenskum háskólum. Meginmarkmiðið er að veita innsýn í reynslu innflytjenda af háskólanámi og athuga hvaða kennsluaðferðir ...
  • Harðardóttir, Sigrún; Svavarsdóttir, Sveinbjörg Júlía (The Educational Research Institute, 2018-12-21)
    Háskólar þurfa að bregðast við aukinni fjölbreytni í hópi nemenda með því að mæta ólíkum þörfum þeirra. Í greininni eru kynntar niðurstöður rannsóknar á upplifun og reynslu nemenda sem stunda nám við Félagsvísindasvið Háskóla Íslands. Markmið rann ...
  • Sigurðardóttir, Margrét Sigrún; Heijstra, Thamar Melanie (Menntavísindasvið Háskóla Íslands, 2016)
    Fjölgun nemenda í háskólanámi frá árinu 2002 og breyttar áherslur í kennslufræði hafa leitt til nýrrar stefnu í háskólakennslu með áherslu á fjölbreytta kennsluhætti. Hér er greint frá rannsókn tveggja kennara á eigin kennslu í fjölmennu meistaranámskeiði ...