Opin vísindi

Fletta eftir efnisorði "Nemendur"

Fletta eftir efnisorði "Nemendur"

Röðun: Raða: Niðurstöður:

  • Ragnarsdóttir, Hanna; Blöndal, Hildur (Facultas Verlags und Buchhandels AG facultas Universitätsverlag, 2017)
    Introduction Immigration to Iceland has been increasing steadily since 1995 and has reached 7.4 % in 2015 (Hagstofa Íslands, 2016). This fact has brought with it new inspiration and challenges for the educational researcher that seeks to understand ...
  • Kaldalóns, Ingibjörg (Menntavísindasvið Háskóla Íslands, 2017-12-31)
    Viðfangsefni þessarar greinar er að varpa ljósi á sjónarhorn kennara og sýn þeirra á það hvaða þættir í eigin starfi og starfsumhverfi hindri stuðning við sjálfræði nemenda og er sjónum beint að kennurum á mið- og unglingastigi. Stuðningur við sjálfræði ...
  • Angantýsson, Ásgrímur (Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017-01-14)
    The main concern of this paper is the extent to which students’ expec-tations of first language studies reflect the idea that linguistic proficiency produces social and cultural capital (Bourdieu 2008 and earli-er work). The participants consisted of ...
  • Ragnarsdóttir, Hanna; Kulbrandsstad, Lars Anders (Nettverket for språknemndene i Norden, 2015)
    Forskning i forskellige multikulturelle samfund og skoler i de seneste årtier har vist, at mange indvandrere og indvandrerbørn er marginaliserede. Dette har været et incitament for en række publikationer i de seneste årtier om skoleudvikling, læseplaner, ...
  • Jónsdóttir, Kristín (University of Iceland, 2018-06)
    Þessi rannsókn fjallar um tengsl heimila og grunnskóla og markmið hennar var þríþætt: Í fyrsta lagi að lýsa því sem er einkennandi fyrir samskipti heimila og skóla, samstarf foreldra og kennara, og fyrir þátttöku foreldra í skólastarfi. Í öðru lagi ...
  • Volmer, Daisy; Sokirskaja, Aleksandra; Laaksonen, Raisa; Vainio, Kirsti; Sandler, Niklas; Halvorsen, Kjell; Kjome, Reidun; Gizurarson, Sveinbjorn; Muceniece, Ruta; Maurina, Baiba; Dauksiene, Jurgita; Ruuben, Lilian; Björnsdottir, Ingunn; Ratassepp, Tagne; Heinämäki, Jyrki (MDPI AG, 2016-10-13)
    With increased development of medical technology (MT), new challenges emerge related to education and training of pharmacists and other healthcare specialists. Currently, only a few universities in the EU promote MT education and research. Objectives: ...
  • Divanoglou, Anestis; Chance-Larsen, Kenneth; Fleming, Julie; Wolfe, Michele (Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education, 2017-08-31)
    An increasing number of universities offer educational programmes across multiple campuses, as a way of facilitating access to tertiary education and filling the shortage of health professionals in rural and regional settings. Offering an equitable ...
  • Stefánsson, Kristján K. (Univeristy of Iceland, 2017-05)
    The importance of school engagement (i.e., the willingness to engage in learning) for school success, such as good academic achievement and low dropout rates, has been well established. At the same time, intentional selfregulation (ISR; i.e., the ...
  • Óskarsdóttir, Gerður G. (Háskólaútgáfan, 2014)
    Efnisyfirlit: Þakkir -- 1. Inngangur -- 2. Framkvæmd rannsóknar -- 3. Viðhorf nemenda, foreldra og starfsmanna skóla -- 4. Skólabyggingar og námsumhverfi -- 5. Stjórnun og skipulag -- 6. Kennsluhættir -- 7. Nám, þátttaka og samskipti nemenda -- 8. ...